lauantai 30. kesäkuuta 2012

Osa 3

Lokakuu 2013. Liam nousee merestä kuin Daniel Craig  esitellen treenattua vartaloaan. One Directionissa on uusi adonis. Harry kuka?
Olemme täällä tänään juhliaksemme saamaasi Attituden Vuoden seksikkäin mies -palkintoa ensi kuun seremoniassa Lontoossa. Ihan vaan meidän välillä, kaikista bändin jäsenistä, sinä  olet aina ollut todella suosittu lukijoidemme keskuudessa.
Kiitoksia. Jokin aika sitten oli itseasiassa hetki, kun menestyin tosi hyvin äänestyksissä. Mutta sitten aloin juoda paljon ja aloin pyöristyä hiukan, enkä ollut enää niin suosittu äänestyksissä. Itseasiassa, sen takia aloin saada läski-kommentteja jatkuvasti, mikä satutti minua.
Se ei ole kovin mukavaa.
No, olin tullut melko lihaksikkaaksi yhdessä vaiheessa, ja kun kohotat rimaa, et voi pudottaa sitä ilman, että joku sanoo siitä jotain. Muistan, että minut kuvattiin rentoutumassa veneellä, enkä näyttänyt niin treenatulta kuin aiemmin, koska olin juhlinut paljon. Mutta olen lopettanut juomisen nyt, ja pudottanut paljon painoa.
Muistamme sen "wow" hetken todella hyvin. Näytit kuumalta!
Joo, silloin oli paljon mielenkiintoa. Kun olin nuorempi, minulla oli tapana nyrkkeillä, ja nyt otamme nyrkkeilyvalmentajan mukaamme kiertueille. Olin todella innoissani siitä aluksi, ja kroppani muuttui. Mutta kun aloitin juomaan ja polttamaan, elämän häiriötekiöissä, se ei kestänyt.
Meillä kaikilla on paheita.
Niin juuri. Kaikki menevät sen vaiheen läpi. En pelkää sanoa, että menin itseasiassa aika pahan vaiheen läpi. Ja siihen aikaan, se oli täydellistä minulle. Sitä halusin tehdä, ja nautin siitä.
Mitä tarkalleen kävit läpi tuohon aikaan? Miksi tarvitsit tupakkaa a alkoholia päästäksesi eteenpäin?
No, se auttoi rentoutumaan öisin kiertueella. Tarkoitan, olet poissa kotoa kaiken aikaa, ja se on vaikeaa. Siihen aikaan minulla oli myös paljon asioita mielen päällä, ja se vain auttoi minua selviämään.
Pystytkö selittämään millaisia ajatuksia sinulla oli? Tunsitko itsesi ylikuormitetuksi työsi takia ja tarvitsit pakoa tilanteesta?
Toisinaan tämä työ käy vaikeaksi. Meillä on ollut hurjat viisi vuotta paljon töitä, ja olen todella ylpeä siitä mitä olemme saavuttaneet, ja kaikesta mitä olemme tehneet,  mutta olen silti kasvamassa tämän hullun tilanteen keskellä.  Olen vähänkuin tyypillinen yliopisto kaveri. Tiedäthän, menet kouluun ja rentoudut kavereiden kanssa, mutta ehkäpä rentoudut hieman liikaa. Ja kun minä tein niin, se oli minun mokani.  Mutta nyt olen paljon keskittyneempi.
Ja asiat ovat paremmin?
Tuntuu hyvältä olla poissa tuolta alueelta, ja olla enemmän keskittynyt. Oli vain muutamia kertoja, kun menin yli rajojen, ja sitten minun piti vetäytyä takaisin.
Olet 22, muutoksen iässä, jolloin monet ihmiset kapinoivat ja kokeilevat rajojaan.

Jep, tiedän. Se on ihan luonnollista. Kun kasvat hullussa ympäristössä, niin juominen vain tapahtuu. Mutta olin tosi onnekas, että minulla oli ympärillä paljon upeita ihmisiä, jotka sanoivat minulle: 'Liam, sinun täytyy rauhoittua hieman'. Enkä pahoittanut mieltäni, sillä minulla oli ollut hauskaa, ja olin valmis rauhoittumaan. Olen meistä se käytännöllinen tyyppi.